Hopp til innholdet
Portrettbilder av kunderådgivere i MelhusBanken
Vi har mange flinke ansatte på kundesenteret i MelhusBanken.
Nyhet

Kundeservice i MelhusBanken

MelhusBanken er sammen med Eika Alliansen kåret til beste kundeservice innen kategorien bank for 2020. Dette er vi stolte og ydmyke over, og vi vil takke dere for tilliten.

Vi har tatt en prat med rådgiverne på kundeservice om hvordan de jobber i det daglige, og hva de mener er suksesskriteriene.

Kundeservice i praksis

God kundeservice forutsetter et godt samarbeid internt i avdelingen og opp mot de øvrige avdelingene i banken. Derfor har det vært viktig for oss at alle ansatte på kundeservice kan håndtere alle typer oppgaver innen dagligbank. Dagligbank er et område som er i stadig utvikling, noe som krever at vi kontinuerlig jobber med å heve kompetansen blant våre ansatte i tillegg til at vi har gode rutiner for erfaringsutveksling.


Vi møter stadig nye utfordringer og en høy grad av faglig kompetanse i teamet er viktig for å kunne være de beste rådgiverne for våre kunder. Det siste året har det for eksempel vært mye fokus på sikkerhet. Pandemien og økt digitalisering har blant annet ført til økende grad av svindelforsøk. Da er det viktig å tørre å stille de riktige spørsmålene og samtidig gi god informasjon.

Suksesskriterier

I MelhusBanken er vi opptatt av kort svartid i alle kanaler og at det skal være enkelt å komme i kontakt med oss. Vi har som mål å gi svar på de fleste spørsmålene i første ledd, slik at du får den hjelpen du trenger raskt, uavhengig av hva henvendelsen handler om.

Teamet er bygget opp på en slik måte at alle bistår hverandre og fort kan sette seg inn i andre sine arbeidsoppgaver. Vi opplever at kundene setter stor pris på å snakke med faktiske personer og at det meste kan løses over telefon eller gjennom digitale kanaler. Vårt løfte om å hjelpe kunden ligger i kulturen i banken. Fornøyde kunder og gode tilbakemeldinger er det vi drives av, og da er det ekstra viktig å heie på hverandre og spille hverandre gode. 

Hjelp til gode valg. Alltid!

For oss som jobber tettest med kundene er det viktig å legge til rette for og veilede kunden slik at hverdagsbanken fungerer godt og effektivt i hverdagen. Vi hviler ikke på laurbærene og har som mål om å være best på kundeservice, alltid! Da er det godt å ha en aktør som Eika i ryggen. En som sørger for at systemene fungerer slik at vi kan levere gode løsninger for våre kunder.

Vi har det siste året opplevd at endringer kan skje raskt, og det vil det nok gjøre i tiden fremover også. Da er det ekstra betryggende for oss på avdelingen at vi er et solid team som sammen utfyller hverandre og ønsker det beste for våre kunder.

Husk hos oss skal du få hjelp til å ta gode valg. Alltid!