Dette må du ordne selv:

  • Kontroller at du har alle kontoer og kort du trenger – Flere kontoer kan opprettes i nettbanken. Ønsker du kort på flere kontoer, ta kontakt med oss så hjelper vi deg.
  • Aktiverer BankID med brikke og BankID på mobil – Du aktiverer begge to på melhusbanken.no.
  • Aktiver appen til MelhusBanken – Søk opp «MelhusBanken» på Google Play eller Appstore. Appen aktiveres i nettbanken under innstillinger om mobilbank.
  • Hent ut pinkode på kort – Denne finner du i nettbanken og appen under kort. Du får samme pinkode på debetkort og kredittkort.
  • Endre kontonummer og kortnummer til blant annet arbeidsgiver, Vipps, Skatteetaten, NAV, Norsk Tipping, abonnement- og streamingtjenester (f.eks. Spotify og Netflix).

Vi sender bankbytte til tidligere bank når dette er avklart med deg. Fra vi sender bankbytte til pengene er overført, tar det ca 1-2 uker. Vi anbefaler at du overfører pengene selv i nettbanken og tar i bruk nytt kort så fort som mulig. Har du BSU som skal flyttes, så kan det ta 1-2 uker ekstra tid.

Når kontoer er avsluttet, vil vi få tilsendt en oversikt over avtalegiroer og faste overføring. Vi ordner med at disse blir aktivert hos oss. Merk at det tar mellom 2-6 uker før avtalegiroene dine er aktive hos oss, det er derfor viktig at du betaler fakturaer du får i posten i mellomtiden.
E-faktura følger ditt personnummer og vil dukke opp i nettbanken automatisk.

Har du spørsmål så finner du mange svar på www.melhusbanken.no Du kan også ringe kundeservice på telefon 72878000 eller kontakte oss på e-post: post@melhusbanken.no  

Kontakt oss

Vennligst fyll ut navn
Vennligst legg igjen en beskjed
Vennligst skriv inn et gyldig telefonnummer
Vennligst skriv inn et gyldig e-postadresse